Îngrijirea de toamnă pentru părul tău

Îngrijirea de toamnă pentru părul tău

Soarele puternic, înotul în mare sau la piscine au făcut probabil ca părul tău să capete reflexe minunate însă, în același timp, au contribuit la subțierea firului. Pentru „resuscitarea” podoabei capilare lunile de toamnă sunt perfecte, iar noi îți vom prezenta patru pași simpli prin care părul tău își va recăpăta strălucirea și forța de care ești atât de mândră.


Pentru îngrijirea părului toamna alege alimente bogate în complexul de vitamine B
Părul și unghiile sunt primele victime care suportă cu greu lipsa vitaminelor și mineralelor, așadar ia atitudine! Fă-ți o listă de cumpărături cu următoarele alimente pe care ți le recomandăm și fii sigură că părul tău se va înfrupta din toate aceste resurse vitale pentru a-și păstra frumusețea. Nucile, ficatul de pasăre, laptele, peștele, gălbenușul, semințele de in, uleiul de măsline și cel de rapiță, cerealele integrale, spanacul, porumbul, leguminoasele… toate aceste alimente sunt bogate în vitamina B, eficientă pentru stimularea și regenerarea celulelor, în special cele prezente în foliculul de păr.
Vitamina B5 ajută la creșterea firului de păr, vitamina B8 reglează secreția de sebum, iar vitamina B6 stimulează producerea de keratină, o proteină specială care asigură elasticitatea firului de păr și repară porțiunile uscate sau degradate din firul de păr. Pe lângă o alimentație potrivită, poți să iei și suplimente care întăresc firul de păr, precum cele pe bază de keratină, vitaminele A, E,  C, siliciu, fier sau zinc.

 

Evită spălatul pe cap zilnic și alege un șampon de calitate
Spălările frecvente pe cap pot crea un dezechilibru al producției de sebum și, astfel, în loc de un păr strălucitor și ușor de aranjat, te vei alege cu un păr uscat, casant ce are aspectul unei mături, dându-ți mari bătăi de cap atunci când vei dori să ieși din casă. Nu fi zgârcită și cumpără-ți un șampon de calitate, chiar dacă este un pic mai scump decât cele obișnuite. Acestea au de obicei în
compoziție ingrediente care promovează creșterea părului și întărirea firului de păr. De asemenea, nu uita să te clătești cu apă călduță din abundență pentru a îndepărta orice urmă de șampon și alege să te usuci cu un prosop moale, în locul uscătorului de păr.


Îngrijirea părului toamna – hidratare și iar hidratare
În caz că nu știai, părul are în compoziție aproape 25% apă, așa că înarmează-te cu ambiție și bea cel puțin doi litri de apă pe zi. Acest lichid vital hrănește părul și îl hidratează în profunzime, rezultatul fiind un păr sănătos și mătăsos. Un păr degradat, lipsit de strălucire, volum și culoare sunt primele semne că organismul nu primește suficientă apă. Dacă nu ești genul care să poată bea mai mult de două pahare cu apă pe zi, atunci încearcă să compensezi acest lucru cu alimente bogate în lichide, cum sunt: roșiile, castraveții, salata, papaya, pepenele verde, produsele lactate etc. Și încă un sfat: evită alimentele bogate în sare, deoarece aceasta are capacitatea de a absorbi lichidele din corp și încearcă să bei apă în timpul meselor.
Pentru a asigura vigoare și elasticitate părului, poți apela cu încredere și la ajutorul măștilor și cremelor hidratante care se găsesc în comerț, precum și la produsele pe bază de uleiuri vegetale (măsline, migdale, sâmburi de struguri). 

 

Și părul are nevoie de masaj!
Cine spune că masajul este dedicat exclusiv zonei lombare? O etapă esențială în ritualul de îngrijire a părului constă în masajul scalpului, un miracol pentru părul tău. Însă, înainte de toate, trebuie să știi că nu vorbim despre un simplu masaj. Cel al scalpului presupune relaxarea totală și destinderea pielii capului. Exact ca și părul, scalpul este agresat frecvent de produsele de styling sau fumul de țigară, astfel că se poate irita, devenind extrem de sensibil și deshidratat. Presează cu buricele degetelor de la ambele mâini pielea capului, aplicând mișcări circulare de la ceafă către frunte.


Paula ROTARU

Articol publicat în Revista NATURA în numărul 344