Ce alimente bogate în calciu ajută la întărirea oaselor

Mineral indispensabil vieţii, calciul participă la o serie de procese foarte importante în organism, mai ales la întărirea oaselor. Adaugă în dietă aceste alimente bogate în calciu și oferă-i  organismului unul dintre cei mai importanţi nutrienţi pentru întărirea sistemului osos.

Ce alimente bogate în calciu ajută la întărirea oaselor

Ouăle
Ouăle sunt printre cele mai bune opţiuni pentru menţinerea sănătăţii oaselor. Pe lângă vitamine și minerale, acestea conţin și aminoacizi esenţiali. Gălbenușul conţine o cantitate considerabilă de calciu, contribuind la păstrarea densităţii oaselor. Însă, cea mai mare concentraţie a acestui mineral se găsește în cojile de ou, așa că poţi să le macini și să le adaugi în diverse reţete.

Spanacul
Spanacul este una dintre legumele cele mai bogate în calciu, pe lângă faptul că este o sursă semnificativă de antioxidanţi. O porţie de 100 gr de spanac proaspăt (în jur de 3 căni) conţine 210 mg de calciu. Cel mai bine este să adaugi spanac crud în smoothie-uri și salate pentru a te bucura de toate beneficiile pe care le oferă această legumă.

Peştele gras
Peștele gras e un aliment complex care ajută la întărirea oaselor, deoarece conţine calciu și vitamina D. Acești nutrienţi esenţiali menţin densitatea oaselor și previn deteriorarea prematură a ligamentelor și a tendoanelor. Totodată, peștele gras este una dintre principalele surse de acizi grași Omega 3, care combat inflamaţiile și îmbătrânirea prematură. Cele mai bune opţiuni sunt:
sardinele, somonul, heringul, codul, tonul.

Năutul
Năutul este o leguminoasă săracă în calorii, care oferă aproximativ 130 mg de calciu la 100 gr (o jumătate de cană). Inclus într-o dietă echilibrată, acest aliment întărește oasele și scade riscul de probleme inflamatorii.

Ceapa
Ceapa, gustoasă și săracă în calorii, e folosită de zeci de ani pentru menţinerea sănătăţii organismului. Ea conţine vitamine, oligoelemente și aminoacizi care contribuie la întărirea oaselor și a articulaţiilor. Calciul, dar și antioxidanţii din compoziţia cepei ajută la prevenirea deteriorării premature a oaselor și reduce riscul de osteoporoză.

Brânza
Brânza ajută la întărirea sistemului osos și previne deteriorarea sa prematură. Nu trebuie să uităm însă că aceasta e bogată în grăsimi și calorii, astfel nu e recomandat să o consumi prea des.

Iaurtul
Iaurtul nu poate lipsi de pe lista celor mai sănătoase alimente bogate în calciu și vitamina D, doi nutrienţi care sunt esenţiali pentru menţinerea sănătăţii oaselor. O porţie de iaurt degresat poate oferi până la 30% din doza zilnică recomandată de calciu. În plus, acest aliment conţine și probiotice, drept pentru care ajută la refacerea florei intestinale, scrie dozadesanatate.ro.

 

Carmen ŞTEFAN