Fructele lunii iunie

Fructele lunii iunie

Fructele și legumele roșii: Conţin nutrienţi, cum ar fi licopenul, acidul elagic, quercetin și hesperidină. Aceste substanţe nutritive reduc riscul de cancer de prostată, ajută la scăderea tensiunii arteriale, reduc nivelul de colesterol LDL, luptă împotriva radicalilor liberi, a degenerescenţei maculare și a artritei.

Cireșele sunt bogate în vitaminele A, B, C, fier, fosfor, calciu, potasiu, magneziu, zinc, cobalt, cupru și mangan. Le puteţi consuma sub formă de gustări, prânzuri la școală, servite alături de alte fructe pe platouri de brânzeturi. Sunt delicioase sub formă de îngheţată, în salate de fructe, sosuri, prăjituri, plăcinte, jeleuri, gemuri, clătite și budinci. Pot fi glasate și conservate în alcool.

Dudele sunt printre cele mai tonice fructe ale lunii iunie. Conţin 85% apă, glucoză, zahăr, tanin, vitaminele A și C. Au acţiune depurativă, laxativă, antiscorbutică, împotriva asteniei, afecţiunilor pulmonare, stomatitelor și aftelor. Dudele conţin fitonutrienţii esenţiali unui organism sănătos: polifenoli, minerale și vitamine. Când nu sunt consumate ca atare, din dude se pot prepara gemuri, dulceţuri, siropuri. Sunt preferate în tarte, alături de alte fructe de pădure sau în plăcinte. Sunt un ingredient preţios în îngheţate și smoothie-uri.

Consumul de vișine combate depresiile și migrenele, datorită flavonoizilor (substanţe antioxidante) și elimină kilogramele în exces. Sucul de vișine este benefic persoanelor care au diabet, cărora le este recomandată o cură de trei săptămâni. Vișinele au un conţinut mai ridicat de acizi organici, antociani și beta-caroten, dar mai puţine zaharuri și acid ascorbic în comparaţie cu cireșele. Vișinele au proprietăţi astringente, diaforetice și răcoritoare mai evidente decât cireșele.

Zmeura este bogată în vitamine, fosfor, mangan, potasiu și zinc și este unul dintre cele mai eficiente fructe împotriva obezităţii, deoarece scad pofta de mâncare. Zmeura ajută în tratarea bolilor digestive și ale sistemului respirator. Fructele de zmeură de pădure sunt o adevărată colecţie de minerale: mangan, magneziu, calciu, zinc, potasiu, fosfor, toate în forme ușor asimilabile, plus vitaminele A, B1, B2, D și P, dar mai ales vitamina C, prezentă în cantităţi impresionante. Doza minimă pentru a obţine beneficii de pe urma administrării acestui fruct este de 150 de grame pe zi.

 

Articol publicat în numărul 316