Cireșele de mai, medicament natural

Cireșele de mai, medicament natural
Foto simbol. Sursa: Realitatea.net

Cireșele de mai sunt cele mai dorite dintre toate: acrișoare, dulci, amare, albe, roz, roșii, vișinii, poţi alege de care îți plac mai mult! Ce-i drept și prețul acestora este unul pe măsură, dar stai să vezi câte beneficii au acestea asupra sănătății tale.

Te pot ajuta să dormi mai bine
Un lucru poate mai puţin știut despre aceste fructe este că cireșele sunt sursă naturală de melatonină, un hormon care ajută la reglementarea ciclului de odihnă. În timp ce suplimentele de melatonină din comerţ au de obicei efecte secundare (dureri de cap, greaţă, vise ciudate și ameţeală), cireșele nu au așa ceva. Sfatul specialiștilor este să mâncăm cireșe cu o oră înainte de culcare.

Cireșele sunt bune pentru inimă și sistemul circulator
Apropo de melatonină, cercetătorii au descoperit că oamenii care au atacuri de cord tind să aibă niveluri joase de melatonină, ceea ce poate fi reparat de consumul de cireșe. Un compus prezent în cireșe - polifenolul - s-a dovedit a fi benefic în procesul de prevenire a formării de cheaguri de sânge, potrivit care2.com. În plus, antocianina, de asemenea prezentă în cireșe, protejează vasele de sânge de stresul oxidativ, ceea ce implică faptul că cireșele pot ajuta la prevenirea formării de placă arterială.

Cireșele sunt bune pentru creier
Aceiași compuși menţionaţi mai sus - melatonina, polifenolii și antocianinele - au dovedit efecte benefice asupra funcţiilor cerebrale. Toate trei protejează celulele creierului de stresul oxidativ și pot juca un rol în prevenirea diferitelor forme de demenţă. 

Cireșele sunt un antiinflamator natural
Potrivit specialiștilor, antocianinele reduc inflamarea aproximativ la fel de bine precum medicamentele prescrise de doctor, cu menţiunea că cele din cireșe nu prezintă și efecte adverse. 

Cireșele pot fi considerate medicamentul natural care crește performanța
Consumul de cireșe poate ajuta sportivii să scape de durerea postantrenament care se resimte în mușchi, ceea ce poate rezulta în mai multe zile de antrenament și mai puţin timp destinat refacerii. Efectul a fost demonstrat atât în ceea ce privește alergatul pe distanţă lungă, cât și antrenamentul de forţă.

Cireșele pot preveni atacurile de gută
Când cei bolnavi de gută - o formă complexă și foarte dure roasă de artrită - au mâncat cireșe pentru numai două zile, riscul unui atac de gută a scăzut cu 35 la sută comparativ cu situaţia celor care nu au mâncat aceste fructe.

 

Sursa: Realitatea.net