„Tinerii ambasadori ai rezervației Orheiul Vechi”. Concurs de creativitate pentru adolescenți

Mişcarea Ecologistă din Moldova invită adolescenții să participe la concursul “TINERII AMBASADORI AI REZERVAŢIEI ORHEIUL VECHI” şi să devină mesagerii naturii din această valoroasă arie protejată.

„Tinerii ambasadori ai rezervației Orheiul Vechi”. Concurs de creativitate pentru adolescenți

Concursul se adresează elevilor din comunele şi satele Donici, Ghetlova, Ivancea, Morozeni, Neculăieuca, Peresecina, Pohorniceni, Puţintei, Selişte, Teleşeu, Trebujeni, Vatici, Maşcăuţi, Codreanca, Romăneşti, Ţigăneşti, Bravicea, Săseni, Holercani, Susleni, Piatra şi oraşul Orhei.

În cadrul concursului există două categorii de participare: desen și mass-media.

 

Condiții de participare pentru categoria „DESEN”:

  • Tema lucrării: NATURA REZERVAŢIEI ORHEIUL VECHI (flora, faună, resurse naturale, ecosisteme, peisaj).
  • Formatul lucrării: A3
  • Tehnica de executare a lucrării: acuarelă, acril, guaş, ulei sau creion pe hârtie sau pânză.
  • Modalitatea de lucru: Lucru individual.
  • Perioada desfășurării concursului: 12 septembrie – 10 octombrie 2020
  • Vâsta participanților: 11 - 16 ani. 

Detalii suplimentare pentru categoria DESEN găsiți AICI.

 

Condiții de participare pentru categoria „MASS-MEDIA”:

  • Tema lucrării: NATURA REZERVAŢIEI ORHEIUL VECHI (flora, faună, resurse naturale, ecosisteme, peisaj).
  • Elemente obligatorii ale campaniei media: materiale video (cu durata 1-3 minute), fotografii (albume foto, fotoreportaj) şi texte (articole cu volum 1000-2000 semne) despre diversitatea, frumuseţea şi valoarea patrimoniului natural (floră, faună, relief, resurse naturale, ecosisteme) din Rezervaţia Orheiul Vechi.
  • Campania trebuie să aibă un titlu şi un mesaj cheie pe care grupul vrea să-l transmită oamenilor din comunitate.
  • Alte tipuri de materiale (opţional): emisiuni radio, flashmob online, reportaj TV, interviuri, etc. 
  • Vâsta participanților: 14-18 ani.
  • Modalitatea de lucru: Lucru în grup (număr de participanţi în grup: 5- 7 membri).
  • Perioada desfăşurării concursului: 12 septembrie – 10 octombrie 2020.

Detalii suplimentare pentru categoria MASS-MEDIA găsiți AICI.

 

MODALITATEA DE PREZENTARE A LUCRĂRILOR:

Categoria „DESEN”: Participanții trebuie să fotografieze lucrarea şi să o transmită prin email la adresa electronică: scobioalae@gmail.com, până la data de 10 octombrie 2020, cu subiectul “Concurs - TINERII AMBASADORI AI REZERVAŢIEI ORHEIUL VECHI. Desen”. În textul mesajului indicaţi: denumirea lucrării, numele şi prenumele autorului, localitatea şi telefon de contact.

Cele mai bune 10 lucrări vor fi premiate cu diplome, enciclopedii, articole de birotică.

Top 3 lucrări vor beneficia de un premiu special: posibilitatea de a participa la un atelier de pictură desfăşurat în localitatea Trebujeni sub egida artistului plastic (membru al UAP Iaşi, profesor de artă plastică) Dumitru Balica, în cadrul căruia vor primi în dar un câte un set profesional de pictură (pensule, culori, pânză, şevalet).

Criterii de evaluare : Impresie artistică generală, tehnică de realizare a desenului, respectarea temei.

 

Categoria „MASS-MEDIA”: Produsele campaniei vor fi trimise la adresa scobioalae@gmail.com, utilizând platforma www.wetransfer.com, până la data de 10 octombrie 2020. Fişierele vor fi însoţite de un document word, în care vor fi indicate link-urile unde pot fi găsite produsele realizate în cadrul campaniei publicate online sau prin intermediul altor canale media. Subiectul mesajului electronic: “Concurs -TINERII AMBASADORI AI REZERVAŢIEI ORHEIUL VECHI. Mass media”. În textul mesajului indicaţi: titlul campaniei, denumirea grupului de lucru, numele şi prenumele membrilor grupului, localitatea şi date de contact a cel puţin unuia din membrii grupului.

Grupul câştigător va primi premii precum: hard disk extern (1TB) pentru fiecare membru al grupului, diplome, articole de birotică şi un atelier de instruire cu un specialist în domeniul jurnalismului. Criterii de evaluare : mesajul campaniei; respectarea condiţiilor concursului; popularitatea şi vizibilitatea campaniei – nr. de vizualizări şi aprecieri; calitatea materialelor produse (calitatea audio, video, foto).

 

 

Concursul este organizat de Mişcarea Ecologistă din Moldova, cu suportul Departamentului pentru Programe Internaţionale al US Forest Service, în cadrul proiectului “Abilitarea tinerilor pentru activităţi de interpretare şi conservare a naturii”.