Ce să mănânci ca să ai o imunitate de fier

Ce să mănânci ca să ai o imunitate de fier

Imunitatea este un subiect care preocupă oamenii cu precădere primăvara, când suntem mult mai expuși bolilor, răcelilor, virozelor și gripei, dar și alergiilor, asteniilor, avitaminozelor.
Cele mai periculoase forme afectează persoanele cu un sistem imun slăbit, de aceea este esențial să știm cum este bine să ne alimentăm și ce stil de viață să abordăm pentru a ne stimula
imunitatea.
Care sunt tipurile de alimente care ne ajută să prevenim afecţiunile de primăvară? Iată la ce nutrienți să fim atenți:

Vitamina C
Vitamina C este un nutrient esențial, cu proprietăți antioxidante. Antioxidanții luptă cu radicalii liberi, un tip de moleculă nestabilă cunoscută pentru prejudiciile pe care le aduce sistemului imunitar. Însă vitamina C ajută la stimularea imunității. Pentru a realiza asta, adăugați aceste alimente în dieta Dvs. - citrice (portocale, mandarine, lămâi, grepfrut), consumate ca atare sau sub formă de sucuri, kiwi, ardei gras roșu și verde, broccoli, căpșuni.

Vitamina E
Întocmai ca vitamina C, și vitamina E este un puternic antioxidant. Cercetătorii sugerează că este crucial să beneficiați de această vitamină, în special vârstnicii. Iată ce mănânci pentru un aport optim de vitamina E: ulei din germeni de grâu, migdale, semințe de floarea-soarelui, alune de pădure, unt de arahide.

Zincul
Este un mineral esențial răspunzător de producția anumitor celule imune. Institutul Național de Sănătate atenționează că un nivel scăzut de zinc în organism vă poate încetini sistemul imunitar.
Iată ce să consumați pentru aportul de zinc: scoici, boabe de fasole, caju, stafide, năut.

 

  • Esențiali pentru sistemul imunitar sunt și acizii grași, de aceea consumați regulat: pește gras, semințe de in, nuci.
  • Carotenoizii sunt o clasă de pigmenți care se găsesc în mod natural într-o serie de plante. Când sunt consumați, se transformă în vitamina A (un nutrient care ajută la reglarea  sistemului imunitar). Alimente care conțin carotenoizi - morcovii, kalele, caisele, papaya, mango.
  • Pentru a vă menține sănătos sistemul imunitar, este important să dormiţi suficient, să faceți exerciții fizice în mod regulat și să vă gestionați stresul.
  • Suplimentele au beneficii limitate, de aceea este recomandat să fiți atenți la alimentele pe care le consumați și să nu vă bazați doar pe suplimente.
  • Și pentru o stimulare și mai puternică a imunității, nu uitați de usturoi și de produsele probiotice: kefirul și varza murată sunt în top, scrie doctorulzilei.ro.